manfred bik
words with a view

wat opdrachtgevers zeggen

 

bas de voogd, ceo van voogd & voogd:

“De narrative die Manfred voor ons geschreven heeft, raakte mij écht. Dat is knap, want ik ben de vierde generatie De Voogd – ik ben met deze onderneming opgegroeid. Toch wist Manfred onze kernkracht zó op te schrijven, dat zelfs ik een beetje opnieuw verliefd werd op ons bedrijf.”


fleur dujardin, ceo van inshared:

“Manfred heeft voor ons een narrative geschreven, die echt in alle haarvaten van ons bedrijf zit. Hij heeft het verhaal knap opgeschreven, dat was fijn. Maar de grootste waarde zit hem in hoe hij ons geholpen heeft om dat verhaal te internaliseren, en tot uitgangspunt te maken van alles dat we doen en bedenken.”


ivo roefs, voorzitter van de dutch digital agencies (dda):

“Manfred heeft voor ons een narrative geschreven, die mijn werk als voorzitter enorm veel makkelijker maakt. Wij zijn namelijk een vakvereniging van behoorlijk uiteenlopende soorten bedrijven. Maar het verhaal dat Manfred en Harman voor ons gemaakt hebben, verenigt ons rondom één sterk idee over onze rol voor onze klanten. Dat is precies wat wij nodig hadden.”


marcel de jonge, head of strategy bij ddb unlimited:

“Een strateeg moet scherp en helder kunnen denken. En als die strateeg ook nog kan schrijven, zoals Manfred, wordt het echt interessant. Een strategie is namelijk pas iets waard als je mensen erin weet mee te nemen. De mensen in de organisatie van de opdrachtgever. Maar ook de creatieven van het reclamebureau, die het verhaal tot leven moeten wekken. Manfred kan dat als geen ander. Hij weet een gekozen richting zó te verwoorden dat je het snapt, dat je het gelooft en dat je er voor wilt gaan. Manfred maakt van woorden energie. Dat kunnen er weinig.”


maurice van dijk, merkstrateeg bij menzis:

“Manfred is een scherpe denker, die je verder kan helpen met strategie en communicatie. In 2014 heeft hij ons merk omgezet naar een narrative, en die was in één keer goed. Een verhaal dat direct eigen was, en dat nu nog steeds stáát. Een goed merkverhaal verandert ook niet – het is een fundament waar je op kunt blijven bouwen. Manfred schrijft dus fundamenten.”


theo kroese, global marketing director bij mammoet:

“Manfred heeft een ongekend gevoel voor de uniciteit en potentie van een merk. Hij weet dat messcherp onder woorden te brengen. Echt en oprecht. Ontdaan van opsmuk of modieus jargon. Zijn narratives raken en verenigen mensen. Manfred's narrative voor Mammoet is een uitstekend voorbeeld. Die helpt ons om uitdrukking te geven aan onze identiteit en vormt het langetermijn kader voor veel marketing besluiten binnen Mammoet. Al zes jaar.”